داستان پردازی دیجیتال یک عامل کلیدی است که توسط سرمایه گذاران برای جذب سرمایه گذاران به پروژه های سرمایه گذاری سرمایه گذاری استفاده می شود. علیرغم نقش مهم داستان پردازی دیجیتالی در ترغیب مصرف کننده ، تحقیقات در مورد تأثیر داستان پردازی دیجیتال بر رفتار مصرف کننده در بخش شلوغی اقتصاد بازدید کننده کمیاب است. هدف از این کار ایجاد و تأیید یک چارچوب تحقیق نظری یکپارچه شامل سه بعد داستان پردازی دیجیتال به عنوان یک فاکتور بازتابنده مرتبه دوم (زیبایی شناختی درک شده ، ساختار روایت و خودآگاهی) و مفاهیم تئوری یکپارچه پذیرش و استفاده از فناوری (UTAUT) (امید به عملکرد ، تأثیر اجتماعی ، امید به تلاش ، تسهیل شرایط و قصد). نتایج نشان می دهد که داستان پردازی دیجیتال تأثیر بسیار مهمی در تسهیل شرایط ، امید به عملکرد ، امید به تلاش و تأثیر اجتماعی در نزول دارد. قصد سرمایه گذاران برای ایجاد سرمایه گذاری نیز به طور چشمگیر تحت تأثیر شرایط ، امید به عملکرد ، تأثیر اجتماعی و امید به تلاش در نزولی قرار دارد و پیامدهای نظری و مدیریتی مهمی را در اوقات فراغت و گردشگری ارائه می دهد.