کارآفرینی به عنوان یک فرآیند کلیدی که باید در زمینه اقتصادی و اقتصادی فعلی ارتقا یابد ، درک می شود. محققان دانشگاهی ، سیاست گذاران و دست اندرکاران اذعان می کنند که دیدگاه “سنتی” در مورد کارآفرینی دیگر برای دربرگیرنده انواع اشکال کارآفرینی کافی نیست. در این خط فکری ، علاقه فزاینده ای برای به دست آوردن درک عمیق تر از ابتکارات کارآفرینی “غیر متعارف” وجود دارد. این مقاله با هدف ارائه یک مشارکت در روند توسعه فرآیندهای کارآفرینی غیر متعارف و تأکید بر ماهیت شبکه ای آنها تأکید می کند. مقاله حاضر رویکرد IMP را به عنوان چارچوب مفهومی راهنمایی پذیرفته و یک مطالعه موردی طولی از جشنواره RATATA در مورد هنرهای فیگور را بررسی می کند. این تحقیق به ادبیات نوظهور در مورد کارآفرینی غیر متعارف با تأکید بر نقش کلیدی تعامل بین جامعه پرشور مردم در ترقی ابتکار عمل و شبکه گسترده تر تجارت ، که به تدریج در طول نسخه های مختلف جشنواره تصویب می شود ، کمک می کند.