هدف از این مقاله ارائه یک مرور کلی در مورد ریشه های ایجاد ارزش در سرمایه گذاری تأثیر و ارائه معیار ایجاد ارزش است. مطابق این دیدگاه ، سرمایه گذاری در تأثیر ، یعنی سرمایه گذاری در شرکت هایی که دارای هدف اجتماعی و مالی باشند ، فقط درصورتی قابل توجیه است که آن شرکت ها بتوانند عملکردی بالاتر از تنوع پرتفوی ساده ارائه دهند (سرمایه گذاری جداگانه در دو نوع فعالیت). پس از بررسی اجمالی در مورد منابع ایجاد ارزش در سرمایه گذاران تأثیر و همچنین در مورد بحث در مورد روشهای موجود ، ما روشی را برای سنجش ایجاد ارزش چند بعدی پیشنهاد می کنیم.