در طول دهه گذشته ، از احساسات موقتی Dominanceof (TDS) با موفقیت برای توصیف پویا محصولات غذایی در مجموعه بزرگی از مطالعات استفاده شده است (Schlich، ۲۰۱۷). اخیراً ، تسلط موقتی بر عواطف (TDE ؛ جاگر و همکاران ، ۲۰۱۴) به عنوان پسوند TDS پیشنهاد شده و ویژگیهای حسی را با عواطف جایگزین کردند. تاکنون ، روش TDE فقط برای ارزیابی محصولات غذایی با محرک های زیر کنترل نشده و پیچیدگی ذاتی استفاده شده است.
مقاله حاضر گزارش جدیدی از TDE را ارائه می دهد که در آن احساسات درک شده در طول تبلیغات ویدیویی ارزیابی می شوند. با کار بر روی چنین محرک کنترل شده ، هدف از این مطالعه ارائه بینش در مورد نحوه ارتباط دینامیکی احساسات خود در طول مشاهده با استفاده از پروتکل شبیه TDE است. در واقع ، منحنی های تسلط می تواند به طور مستقیم با صحنه های سیگنال ویدیویی مرتبط باشد.
دویست و هشتاد و دو نفر ساده لوح فرانسوی ۳ تبلیغات ویدیویی برای قهوه خانه ها را تماشا کردند. آنها مجبور بودند در هر لحظه از تبلیغ احساسی را که احساس کردند (از بین ۹) نشان دهند و سپس نمره بهبود کیفیت برند خود (BII) و قصد خرید (PI) محصول را کسب کنند.
به طور متوسط ، در طی یک مشاهده ، ۳ احساسات مجزا برای یک موضوع خاص انتخاب شدند ، به این معنی که انتخاب پی در پی از ویژگیهای عاطفی برای افراد آموزش دیده امکان پذیر است. بر اساس پروفایل های عاطفی زمانی آنها ، ۳ تبلیغات تبعیض آمیز بودند و منحنی های TDE نمایه های خاصی را که از نزدیک با BII و PI مرتبط بودند برجسته کردند. پروفایل عاطفی مختلف برای مصرف کنندگان و غیر مصرف کنندگان برای یکی از تبلیغات مشاهده شد. رانندگان عاطفی BII و PI نیز مشخص شدند. سرانجام ، این برنامه TDE نوآورانه بر روی سیگنال ویدیویی چشم انداز روش شناختی را برای دانشمندان حسی علاقه مند به پروتکل های مشابه TDS نشان می دهد.