در زمینه رسوایی شرکت چند ملیتی ، یعنی دیزل گیت فولکس واگن ، ما تأثیر درک مشتریان از پاسخ به بحران سازمانی را در انتقام و اهداف اجتناب خود در محیط های مختلف فرهنگی بررسی می کنیم. با استفاده از داده های جمع آوری شده در ایالات متحده و آلمان ، ما می توانیم نشان دهیم که درک واکنش مناسب در برابر بحران ، موجب کاهش انتقام مشتریان و همچنین اهداف دوری می شود. با این حال ، به دلیل تعصب داخلی پاسخ دهندگان آلمانی ، مکانیسم پیوند ادراک پاسخ به بحران سازمان به نتایج مربوطه بین آلمان و آمریکا متفاوت است. نتایج ما برای اولین بار نشان می دهد که تعصب خانگی همیشه با داشتن تقویت کننده فاکتورهای مثبت همراه نیست. بلکه در بستر رسوایی سازمانی ، تأثیرات پاسخ به بحران سازمانی را کمرنگ می کند.