تحقیقات نشان می دهد که جو در ایجاد روابط عاطفی بین مشتری هتل و هتل نقش مهمی دارد و این ارتباطات منجر به بهبود رضایت مشتری و جذب مشتری می شود. هدف از این تحقیق شناسایی برخی از عناصر جو در یک هتل است که ممکن است مشتریان را قادر به تعامل بهتر با هتل کند. از یک مدل معادلات ساختاری (SEM) برای آزمایش روابط استفاده شد. به نظر می رسد که طراحی اجتماعی و اتاق ، پیشینه های قابل توجهی برای رضایت مشتری بوده است. این تحقیق همچنین نشان داد که گرچه مشتریان راضی از طریق رفتار WOM احتمالاً هتل را به دیگران ارتقا می دهند ، اما پیشنهادات کمتری برای بهبود داشتند. پیامدهای نظری و عملی نیز مورد بحث قرار می گیرد.