با توجه به ماهیت ذاتی خطرناک برخی از ماهیگیری های هنری و کارهای مزرعه در غنا ، گاهی اوقات بین آنچه که کودک کار و کار کودکان در نظر گرفته می شود ، یک خط نازک وجود دارد. من به بررسی ادبیات مربوط به نسبیت گرایی فرهنگی و حقوق بشر و مفهوم حاشیه قدردانی در بررسی اینکه آیا کار کودکان حقوق بشر را نقض می کند ، پرداختم. من قصد داشتم تا درک والدین از کار کودکان و حقوق بشر را در غنا روستایی و شهری در میان ۶۰ مقام دولتی ، نمایندگان سازمان های مردم نهاد و هر دو والدینی که فرزندان آنها در کار کودکان مشارکت نداشته اند ، برقرار کنم. میانگین سنی شرکت کنندگان ۳۱ سال بود. مصاحبه های نیمه ساختار یافته با والدین (۱۰) ، ذینفعان (۱۰) ، گروه های کانون (۳۰) انجام شد. و تکنیک های مشاهده شرکت کنندگان (۱۰) برای جمع آوری داده های مورد نیاز و نمونه برداری هدفمند در مناطق روستایی (آنکاز ، آنویان کووانتا و کنزر) و مناطق شهری (جام جم تاون ، کورل گونو و چورکور) در غنا استفاده شده است. مصاحبه ها با استفاده از روش چارچوب به عنوان روش اصلی تجزیه و تحلیل داده ها ضبط و رونویسی شدند. در این مقاله آمده است که کودکان برای آموزش اخلاق کاری مشغول کار هستند ، زیرا بیشتر والدین جامعه پذیری کار را برای کودکان و جامعه مفید می دانند. در این مقاله همچنین آمده است که آگاهی از حقوق بشر والدین را نسبت به رفاه کودکان بیشتر متعهد می سازد. به طور کلی ، این مقاله دریافت که حساسیت به زمینه های اقتصادی و فرهنگی در درک مسئله کار کودکان و به طور عام ، در اعمال کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل متحد (UNCRC) و تدوین سیاست ها و شیوه های فرزندپروری مهم است. که به نفع کودک است.