از زمان معرفی مفهوم خدمات چشم انداز Bitner (1992) ، بسیاری از مطالعات مفهومی و تجربی انجام شده است. حتی اگر یک پایگاه نظری نسبتاً جامد ایجاد شده باشد ، ماهیت مفهوم با دیدگاه های معاصر در مورد تئوری های توضیح رفتار مصرف کنندگان ، کارمندان و سایر ذینفعان به روز نشده است. از این رو ، مطالعه حاضر به منظور به روزرسانی چشم انداز خدمات ، ادبیات مربوط به servicecape و مفاهیم مربوط را اسکن می کند. بررسی ادبیات منجر به اصطلاح جدیدی شد که دارای تجربیاتی است که با فرهنگ سازمانی میهمان نوازی و درج کارمندان ، هم به عنوان مشتریان داخلی و هم برای ارائه دهندگان خدمات و همچنین سایر ذینفعان تقویت می شود. برای درک جامع از Experienscape ، رویکرد چند رشته ای با تلفیق دیدگاه ها و نظریه ها از بازاریابی ، مدیریت منابع انسانی ، رفتار سازمانی ، روانشناسی ، روانشناسی اجتماعی ، ارتباطات ، معماری ، طراحی محیط و سایر زمینه های مرتبط پیشنهاد می شود.