علی رغم اهمیت شناخته شده آن برای گردشگری ، در مورد نوآوری و شیوه های نوآورانه در زیرمجموعه های گردشگری مانند گردشگری ماجراجویانه ، اطلاعات کمی وجود دارد. علاوه بر این ، با وجود مزایای شناخته شده نوآوری ، همه نوآوری ها اتخاذ نشده اند و مواردی که هستند همیشه نتیجه موفقی ندارند. این مقاله از طریق یک مطالعه کیفی از صنعت ماجراجویی هوایی ایالات متحده ، مزایا و معایبی را که ممکن است نوآوری در مدیریت ریسک عملیاتی داشته باشد ، و همچنین درک اینکه چرا نوآوری های به ظاهر بحرانی پذیرفته نمی شوند ، برجسته می کند. بر خلاف جهانگردی به طور کلی ، صنعت همچنان به رشد خود همچنان به نوآوری های بنیادی تکیه می کند. فواید بیشماری برجسته می شود ، اما نشان دهنده مقاومت در برابر پذیرش نوآوری ها نیز هست. این مطالعه نشان می دهد که چگونه گردشگری ماجراجویی ، در فرآیندهای سازگار و مدیریتی خود ، با استفاده از فن آوری های ایمنی به خوبی آزمایش شده و اقداماتی در برابر انگیزه برای تقویت چنین تأثیرات هیجان انگیزی که برای مشتری جذاب خواهد بود ، به دنبال تعادل است.