با استفاده از ادبیات مربوط به لنگر انداختن محیط زیست حادثه ناخوشایند ، نامهای تجاری نامهای الفبایی و فعال سازی شماره ، این مقاله نشان می دهد که مقادیر عددی تصادفی مورد استفاده در ارتباطات بازاریابی می تواند بر درک قیمت مصرف کنندگان تأثیر بگذارد. با کمال تعجب ، حتی یک عدد بسته به متن می تواند مقادیر مختلف متفاوتی را نشان دهد. این مکانیسم به طور بالقوه مصرف کنندگان را ناآگاهانه با استفاده از انجمن های مربوطه برای تغییر شماره ها متناسب با متن داده شده درگیر می کند. نویسندگان این ماهیت چند وجهی از مقادیر عددی منفرد را در سه مطالعه بررسی می کنند که هر کدام بر روی یک ارتباط خاص (یعنی تغییر دادن اعشاری ، منفی و معکوس) متمرکز شده اند که عدد داده شده را متناسب با متن تغییر می دهد. در یک مطالعه چهارم ، اعتبار خارجی انجمن ها را تعیین می کنند. به طور کلی ، این تحقیق نشان می دهد که یک تعداد واحد که در ارتباطات بازاریابی ظاهر می شود می تواند چند وجهی داشته باشد و افراد یکی از مقادیر تولید شده به طور خودکار – یکی از کاربردهای مورد نظر در زمینه داده شده – را به عنوان یک لنگر اتفاقی هنگام تصمیم گیری به کار گیرند.