این مقاله به طور تجربی عوامل مؤثر بر انتخاب مصرف کنندگان در مورد خرید وسایل نقلیه الکتریکی هیبریدی (HEVs) را مورد بررسی قرار می دهد. علاوه بر این ، این مقاله بررسی می کند که آیا خرید HEV ها باعث ایجاد تأثیر دوباره ای می شود که از طریق آن خریداران HEVs مسافت پیموده شده سالانه وسایل نقلیه خود را افزایش می دهند. نتایج حاکی از آن است که مصرف کنندگان که بیشتر به اقتصاد سوخت توجه می کنند ممکن است تمایل به انتخاب HEV ها داشته باشند. علاوه بر این ، وجود اثر بازگشت مستقیم با این یافته تأیید می شود که خرید یک HEV منجر به افزایش مسافت پیموده شده سالانه در هر خانواده می شود. مسافت پیموده شده بیشتر باعث می شود پس انداز هزینه سوخت آینده در استفاده از HEV نسبت به وسیله نقلیه معمولی افزایش یابد و بنابراین به طور بالقوه منجر به افزایش پس انداز هزینه سوخت می شود که هزینه اضافی را برای انتخاب HEV جبران می کند. با این حال ، اگر خرید HEVs منجر به افزایش قابل ملاحظه مسافت پیموده شده سالانه شود ، ممکن است انتشار کلی CO2 سالانه خودرو در هر خانواده با استفاده از HEV به طور قابل توجهی افزایش یابد.