این مطالعه با هدف تعیین ارتباط بین هیجانی ، فرسودگی و رضایت شغلی معلمان ضمن خدمت در ترکیه انجام شد. برای این منظور ، پرسشنامه احساسات معلم (TEI) ، پرسشنامه رضایت شغلی و پرسشنامه فرسودگی ماسلاچ به ۵۶۴ معلم ضمن خدمت در طیف گسترده ای از رشته ها اجرا شد. با توجه به تحلیل عاملی تأییدی ، مدل پنج عاملی TEI با موفقیت در مطالعه حاضر تأیید شد. علاوه بر این ، ابعاد شادی و عشق با رضایت شغلی همبستگی مثبت داشتند. ابعاد عشق و ترس به طور معناداری رضایت شغلی را با یک اثر متوسط ​​پیش بینی کرد. ابعاد عشق ، اندوه و ترس فرسودگی معلمان را با تأثیر متوسط ​​پیش بینی کرد.