فعالیتهای یادگیری یکپارچه کار (WIL) به پیشرفت مهارتهای دانشجویی کمک می کند اما مدل WIL که اغلب مورد استفاده قرار می گیرد می تواند مشکل ساز باشد ، خصوصاً به دلیل مشکلات عدالت. هدف از این مقاله ، بررسی استفاده از یک شکل عادلانه تر از WIL – یعنی شبیه سازی های عملی غیر جابجایی WIL – است. مطالعه موردی طراحی و تحویل یک شبیه سازی عملی WIL را در یک موضوع بازاریابی کارشناسی ارشد مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. بازتاب معلمان ، مشاهده دانش آموزان ، به علاوه نظرسنجی از دانش آموزان داده های گسترده ای را تولید می کند. نظرسنجی دانشجویان ، حاوی سوالات عمدتاً باز ، به صورت موضوعی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. توسعه مهارتهای کلیدی دانشجویی مرتبط با ارزش توسط کارفرمایان در این فعالیت مشخص شد. تأمل معلمان همراه با بازخورد دانش آموزان توصیه هایی برای بهبود بیشتر فعالیت ارائه می دهد. یافته ها نشان می دهد که شبیه سازی های عملی WIL مسائل مربوط به حقوق سهام مربوط به مدل های WIL مبتنی بر جایگذاری را از بین می برد. WIL در موضوعات بازاریابی مورد استفاده و تحقیق قرار نمی گیرد. این مطالعه نشان می دهد که چگونه شبیه سازی عملی WIL به طور خاص طراحی شده می تواند به طور عادلانه تحویل داده شود تا به نفع بسیاری از ذینفعان باشد.