در حالی که تجزیه و تحلیل بازاریابی نقش مهمی در ایجاد بینش داده های بزرگ برای بهبود تصمیم گیری در بازاریابی و رقابت شرکت دارد ، معدود مطالعات آکادمیک مکانیزم هایی را که از طریق آن می توان برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار استفاده کرده است ، بررسی کرده اند. برای بستن این شکاف ، این مطالعه از دیدگاه توانایی پویا به این نتیجه رسیده است که یک شرکت می تواند از مزیت رقابتی ، تصرف و بازآرایی مجدد خود ، که با استفاده از تجزیه و تحلیل بازاریابی ، تصمیم گیری در مورد بازاریابی و توسعه محصول برخوردار است ، به مزیت رقابتی پایدار دست یابد. مدیریت. این مطالعه همچنین به بررسی تأثیر گذشتگان استفاده از تحلیلهای بازاریابی در فرآیندهای مرتبط با بازاریابی می پردازد. تحلیل یک نظرسنجی از ۲۲۱ مدیر شرکت انگلستان نشان می دهد: (الف) تأثیر مثبت استفاده از تجزیه و تحلیل بازاریابی در تصمیم گیری بازاریابی و مدیریت توسعه محصول. (ب) تأثیر دو مورد اخیر بر مزیت رقابتی پایدار ؛ ج) تأثیر غیرمستقیم در دسترس بودن داده ها در تصمیم گیری بازاریابی و مدیریت توسعه تولید. و (د) تأثیر غیرمستقیم پشتیبانی مدیریتی بر تصمیم گیری در مورد بازاریابی. مدل تحقیق ارائه شده در این مطالعه بینشی در مورد چگونگی استفاده از تجزیه و تحلیل بازاریابی برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار ارائه می دهد.