تجارت به تجارت و بازاریابی گسترده تر به طور فزاینده تحت تأثیر تحول دیجیتالی تجارت قرار می گیرند و منجر به تکامل مفاهیم جدید بازاریابی مرکزی می شوند (به عنوان مثال ، گزاره های ارزش ، همکاری ایجاد شده ، تجارب / سفرهای مشتری ، محوریت مشتری و غیره). بنابراین تعجبی آور نیست که مفاهیم مهم بازاریابی نوظهور ، مانند گزاره های ارزش ، کاملاً تعریف نشده باقی بمانند. ما در اینجا برای تکامل / گسترش مرزهای نظری گزاره های ارزش استدلال می کنیم که عمدتاً از یک ابزار بازاریابی ارتباطی محور به سمت یک مفهوم است که یک مرحله مهم در روند داوری و تصمیم گیری یک بازیگر را نشان می دهد. چارچوبی با تأکید بر تعامل بازاریابی ایجاد شده است که بخش عمده ای از شواهد نوظهور مربوط به تئوری هدف ، ارزش درک شده ، تقسیم منابع ، گزاره های ارزش و ارتباطات آنها ، اکوسیستم های بازاریابی و فرآیند ایجاد ارزش را آشتی می دهد. در چارچوب پیشنهادی ، گزاره های ارزش به عنوان یک باور اصلی درون موضوعی در مورد تسهیم منابع در مقابل تعامل بازاریابی در فرآیند بزرگتر ایجاد ارزش آفرینی در طول زمان ، دوباره مفهوم سازی می شوند. پیامدهای مدیریتی و پژوهشی چارچوب پیشنهادی ارائه و مورد بحث قرار گرفته است.