ارتباط بین معیارهای بازخورد مصرف کننده و هزینه های مصرف کننده در سطح خرد بسیار گسترده است. با این حال ، در مورد اقتصاد کلان درباره تأثیر معیارهای بازخورد مصرف کننده بر هزینه های مصرف کننده ، کمی در سطح کلان شناخته شده است. با استفاده از داده های واقعی در رابطه با معیارهای بازخورد مصرف کننده و هزینه های مصرف کننده ، مطالعه حاضر به بررسی تأثیر معیارهای مختلف بازخورد مصرف کننده بر هزینه مصرف کننده در صنایع گردشگری می پردازد. مطالعه ما داده های مربوط به معیارهای بازخورد مصرف کننده و هزینه های مصرف کننده را در طی دوره ۲۰۰۸-۲۰۱۷ جمع آوری کرده است. این یافته ها نشان می دهد که رضایت مصرف کننده و نمره تلاش مشتری (CES) بهترین معیارهای بازخورد مصرف کننده در هتل ها ، رستوران ها و صنایع آژانس های مسافرتی است. علاوه بر این ، جعبه برتر ۲ بهترین عملکرد را برای پیش بینی هزینه مصرف کننده در صنعت رزرو آنلاین انجام می دهد. این یافته ها نشان دهنده اهمیت معیارهای بازخورد مصرف کننده در کل اقتصاد است. بنابراین ، تلاش برای تقویت معیارهای بازخورد مصرف کننده باید یک برنامه ملی را در نظر بگیرد.