برای تعیین تصویری که گردشگران از یک مقصد خاص دارند ، مهم است زیرا می توان از این اطلاعات برای افزایش رقابت در آن مقصد استفاده کرد. این مطالعه مدل محتوای کلیشه (SCM) ، از حوزه روانشناسی اجتماعی ، به بررسی تصویر مقصد را معرفی می کند. تحقیقات تجربی ، با نمونه ای از ساکنان سراسر سرزمین اصلی چین به عنوان گردشگر داخلی بالقوه ، در ۳۱ استان ، شهرداری ها و مناطقی از چین به عنوان مقصد گردشگری تأیید کرده اند که دو بعد «گرما» و «صلاحیت» در SCM با درک مرتبط هستند. مقصد. ثانیا ، تجزیه و تحلیل خوشه ای نشان داد که این ۳۱ مقصد گردشگری با توجه به ارزیابی پاسخ دهندگان از گرما و صلاحیت آنها ، می توانند در پنج گروه مختلف قرار بگیرند و این نشان می دهد که از SCM می توان برای گرفتن محتوای تصویر مقصد استفاده کرد. سرانجام ، تجزیه و تحلیل رگرسیون روابط معنی داری بین این دو بعد کلیشه مقصد (گرمی و صلاحیت) و قصد بازدید را نشان داد.