ارزیابی عملکرد پایدار مورد توجه گسترده ای در زمینه های حمل و نقل ، مدیریت انرژی و برنامه ریزی شهری قرار گرفته است. با توجه به اینکه حمل و نقل به یک مؤلفه اصلی انتشار گازهای گلخانه ای شهری تبدیل شده است ، ترکیب ارزیابی عملکرد پایدار با انتشار گازهای حمل و نقل برای پایداری شهری بسیار مهم است. در این مطالعه با اشاره به عدم تعادل بین توسعه شهری و دسترسی به حمل و نقل در مناطق مرکزی فعالیت های شهری ، متریک به نام جاذبه ترافیکی بالقوه بر اساس مدل گرانشی بهبود یافته برای سنجش عملکرد پایدار شهری پیشنهاد شده است. در همین حال ، ارتباط بین جاذبه ترافیکی و ترافیک بالای انتشار از طریق مسیرهای GPS ایجاد می شود ، که می تواند اعتبار حالت سفر با انتشار زیاد را برای مدل همبستگی تضمین کند. بر اساس عملکرد پایدار شهری به دست آمده ، وضعیت توسعه مناطق فعالیتهای مرکزی در توکیو (ژاپن) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت ، سرانجام ، چندین استراتژی متناظر در وضعیت توسعه پایدار مختلف ارائه شد. مطالعه ما نشان داد که ادغام توسعه شهری و حمل و نقل دارای قابلیت های فوق العاده ای برای کاهش انتشار خودرو است و می تواند دستورالعمل خاصی برای برنامه ریزی شهری و سیاست های حمل و نقل در توسعه پایدار شهری ارائه دهد.