آیا زبان مجسمه ای یا لفظی در زمینه مواجهه با خدمات مؤثر است؟ تحقیقات فعلی نشان می دهد که زبان تحت اللفظی که توسط یک ارائه دهنده خدمات استفاده می شود ممکن است با هنجارهای مکالمه هماهنگ تر باشد ، بنابراین منجر به ارزیابی بهتر مشتری می شود. مهمتر از همه ، اثربخشی سبک های زبان (به معنای واقعی کلمه در مقابل تصویر) وابسته به نوع سرویس دهنده است (انسان در مقابل روبات در مقابل کیوسک). به طور خاص ، مصرف کنندگان به نمایندگی از خدمات انسانی که از زبان تحت اللفظی (در مقابل تصویری) استفاده می کنند ، مطلوب تر پاسخ می دهند و به دلیل تصور انسان شناسی چنین تاثیری در روبات های خدماتی گسترش می یابد. با این حال ، اثر سبک زبان در کیوسک های خدمات مشاهده نمی شود زیرا آنها فاقد ویژگی های انسانی هستند. علاوه بر این ، اعتبار درک شده مکانیزم اساسی توضیح تأثیر سبک زبان در بین عوامل خدمات است.