هنگام بهبود نتایج پیامدهای رفتاری در حوزه خرده فروشی آنلاین ، بازی به صورت یک استراتژی طراحی به طور فزاینده ای اعمال می شود. درک ویژگیهای فعالیتهای بازاریابی گیمینگ (GMA) برای بازیابی موفق بسیار مهم است ، اما تجربه درک شده ناشی از ویژگیهای GMAs و تأثیر آن بر رفتارهای مصرف کننده مطلوب تاکنون در مطالعات خرده فروشی آنلاین مورد علاقه قرار نگرفته است. بنابراین ، این مقاله با هدف بررسی روابط بین تجربه ، ارزش ، رضایت ، عشق به برند و رفتارهای مصرف کننده مطلوب GMAs انجام شده است. برای آزمایش این روابط در مدل تحقیق ، ما یک مطالعه با استفاده از نمونه ای از ۲۴۲ مشتری کتابفروشی آنلاین تهیه کردیم و دریافتیم که تجربه GMA ها بر ارزش هیدونیک و ارزش سودمند تأثیر معنی داری دارد. این یافته ها همچنین تأیید می کند که ارزش هیدونی و ارزش سودمند به طور معناداری بر رضایت و عشق به برند تأثیر می گذارد. سرانجام ، نتایج ما تأیید می کند که رضایت تأثیر معنادار و مثبتی بر عشق به برند دارد و به نوبه خود ، بر رفتارهای مطلوب مصرف کننده (به عنوان مثال ، وفاداری به برند ، حرف مثبت گفتن و مقاومت در برابر اطلاعات منفی). یافته های این مطالعه می تواند به شرکت های خرده فروشی آنلاین اجازه دهد رفتارهای آینده مشتریان خود را دقیق تر پیش بینی کرده و مدیریت دارایی ها و فعالیت های بازاریابی گیمینگ را هدایت کنند.