تجارت آنلاین نه تنها به یک پلت فرم فروش جهانی در حال رشد ، بلکه به مصرف کنندگان قدرتمندی که از دسترسی ۲۴/۷ ، گسترش انتخاب و قدرت انتخاب و برقراری ارتباط مبتنی بر اجازه استفاده می کنند ، می دهد. متأسفانه دانش ما در مورد اثربخشی بازاریابی طولانی مدت در این فضا و نحوه تفاوت آن در بین بخش های مشتری محدود است. به نظر می رسد مدیران از ترکیب داده های غنی آنلاین بر روی صدها هزار مشتری و داده های معمولی در سطح کل هزینه های بازاریابی آفلاین غافل هستند.
این مقاله برای اولین بار به بررسی تأثیر طولانی مدت تبلیغات کوپن ، تلویزیون ، رادیو ، چاپ و تبلیغات اینترنتی در بخشهای مختلف مشتری برای ارائه دهنده اصلی موسیقی دیجیتال با بیش از ۵۰۰۰۰۰ مشتری می پردازد. ما ابتدا مشتریان را قطعه بندی می کنیم و متعاقباً تحلیل می کنیم که چگونه این بخش ها در طولانی مدت به فعالیتهای مختلف بازاریابی هنگام خرید بارگیری موسیقی پاسخ می دهند. یافته های ما نشان می دهد که اثربخشی بازاریابی در بخش های مختلف متفاوت است ، در حالی که روش های تقسیم بندی استاندارد در شناسایی ارزشمندترین صید در دریای مصرف کنندگان ناکام است. بر خلاف کلیات تجربی در مورد کالاهای بسته بندی شده مصرف کننده ، کاربران سنگین محصولات موسیقی دیجیتال نسبت به قیمت تلویزیون و نسبت به تبلیغات تلویزیونی و به چندین لمس حساس هستند. کاربران سبک ، اکثر مصرف کنندگان ، نسبت به قیمت حساس هستند و تمایل به ترک ارتباط هدفمند دارند. تحقیقات ما مدیران در فضای رسانه دیجیتال را قادر می سازد تا بخش های مشتری با ارزش را با بیشترین اقدامات هدف قرار دهند.