در این مقاله به بررسی نقش ادراکات مدیریتی از شر سهامداران در مدیریت عملکرد در سازمان های غیر انتفاعی (NPO) ارائه خدمات اجتماعی می پردازیم. ما یک مطالعه موردی از دو NPO چنین ارائه خدمات ناتوانی ذهنی در ایرلند برای پاسخ به سوالات تحقیقاتی ما ارائه می دهیم. چگونه مدیران NPO اهمیت ذینفعان را درک می کنند و چگونه این درک از ذینفعان در طراحی و استفاده از سیستم های کنترل مدیریت (MCS) تأثیر دارد؟ تحقیقات ما برای بدست آوردن ادراکات شغلی مدیریت از ذینفعان کلیدی مرتبط ، به تئوری احساس سود ذینفعان می پردازد و ما از بینش های بدست آمده از طریق تنظیم عملکرد به عنوان مونتاژ پیچیده ای از اهداف ذینفعان فردی استفاده می کنیم. این کار در صدد است تا تئوری مربوط به نفع ذینفعان را توسعه دهد ، و نشان می دهد که پیچیدگی در شراکت ذینفعان باعث ایجاد همدستی یا دوگانگی در انواع شناسی ذینفعان می شود. شراکت ذینفعان یافت می شود که یک چارچوب ارزشمند برای توسعه بینش از MCS و سازه های عملکرد در زمینه NPO فراهم می کند. یافته ها حاکی از آن است که آگاهی از ذینفعان ذینفع می تواند در درک تضادهای عملکرد و تنش های دستگیر شده در عدم تقارنهای شوری کمک کند که مهمترین آنها در رابطه با قدرت است. یافته ها همچنین حاکی از آن است که طراحی و استفاده MCS نشان دهنده درک مدیریت از ذینفعان است و ممکن است برای تقویت وضع موجود تلاش کند.