افزایش روزافزون رقابت بین المللی در بخش توریستی و همچنین شرایط خاص در تجارت خدمات توریستی باعث شده است که از جمله موارد دیگر ، شرکتهای هتلداری از روی برونگرایی و مکانیسم های مرتبط با بازار متمرکز نشوند ، و این مسئله را برجسته تر می کند. نقش کانال های بازاریابی گردشگری. تصمیمات مدیران بازاریابی در مورد تدوین مخلوط های بازاریابی چند کاناله اهمیت مهمی در محیط سرمایه گذاری معاصر کسب می کند ، زیرا آنها به طور قطع برای سرمایه گذاری های موفق یا شکست شرکتهای هتلداری مساعد هستند. کیفیت تصمیمات مدیران بازاریابی با ارائه اطلاعات مناسب در مورد اثربخشی منابع و رویه های متنوع مورد استفاده ، در ارتباط است.

در مقاله حاضر ، از طریق مصاحبه های عمیق شخصی با تصمیم گیرندگان فروش و بازاریابی ، می توان از عوامل و همچنین معیارهای ارزیابی عملکرد کانالهایی که در هتلهای ۵ * در آتیکا (یونان) مورد استفاده قرار می گیرند اکتشافی کرد. تصمیمات مربوط به تشکیل مخلوط های بازاریابی چند کاناله. در نتیجه ، از چارچوب اولیه عوامل و معیارهای مالی و غیر مالی برای ارزیابی عملکرد کانال های بازاریابی توریستی در بخش هتلداری ، به منظور حمایت موثر از فرایند تصمیم گیری ، بدست می آید. به گفته آگاهان ، رویکرد التقاطی در انتخاب ترکیبی از فاکتورها و معیارهای ارزیابی ، که به اهداف تجاری مختلف پاسخ می دهد ، به کاهش ناامنی و بهبود شرایط فرآیندهای تصمیم گیری در رابطه با تدوین یک کل بازاریابی چند کاناله کمک می کند.