به تازگی ، مشاغل در حال تغییر به سمت اقتصاد خدمات هستند که پایگاه عملیاتی سنتی برای صنعت میهمان نوازی و گردشگری است. در سطح جهان ، اقتصاد تجربه در حال رشد است اما استعدادهای بسیار اندکی برای ارائه تجربه “Wow” مورد انتظار برای مهمانان وجود دارد. بنابراین ، اهداف این مقاله از دو بعد شناسایی شده است: شناسایی نقایص مهارتهای اشتغال در مهمان نوازی روستایی و گردشگری (RHT) و ایجاد چارچوبی برای مهارتهای اشتغالزایی در مقصد (RHT). یک بررسی انتقادی از ادبیات موجود در زمینه مدیریت منابع انسانی ، مهارتهای اشتغالزایی ، صلاحیت های مهمان نوازی و گردشگری ، جلسات ، تشویق ، همایش و نمایشگاه انجام شد و محتوای آنالیز شد. یافته ها حاکی است ۱۴ مهارت مهارت اشتغال در RHT وجود دارد ، همچنین مهارتهایی که بیشترین ارزش کارفرمایان در بخش مهمان نوازی و جهانگردی را دارد ، مشخص شده است. مشارکت در دانش موجود شامل ایجاد چارچوبی برای مقصد RHT است. پیامدهای مربوط به عملکرد مدیریتی و جامعه میزبان در ادامه بحث شده است.