ابتکار کمربند و جاده به ساخت و ساز و توسعه بنگاه های زغال سنگ در امتداد کمربند و جاده از طریق ساخت سکوی جدید که همکاری اقتصادی جهانی را تشویق می کند ، به میزان قابل توجهی ترویج کرده است. این مطالعه به بررسی مشکلات ناشی از عدم قطعیت وقوع خطر در طی مراحل ساخت شرکت زغال سنگ به عنوان بخشی از طرح کمربندی و جاده می پردازد. در نتیجه ، مطالعه عوامل خطر مختلف را شناسایی و طبقه بندی می کند. درمجموع ، ۱۱ نوع خطرات و ۳۹ عامل خطر درگیر در روند ساخت و ساز خلاصه می شوند. این موارد شامل خطرات طبیعی ، فرهنگی ، مذهبی ، بازاریابی و برون سپاری است. همچنین یک سیستم شاخص پیش بینی برای اعمال احتمال وقوع ریسک مربوط به ساخت معدن زغال سنگ در امتداد کمربند و جاده ایجاد شده است. در همین راستا ، این مطالعه الگوریتم ازدحام ماهی مصنوعی بهبود یافته (IAFSA) را در یک مدل شبکه عصبی کنترلر مفصلی مدل مخچه (CMAC) قرار داده و جزئیات احتمال خطر را برای ساخت معدن ذغال سنگ Barapukuria در بنگلادش از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ به عنوان داده های نمونه جمع آوری کرده است. . با مطالعه مدل و نمونه ، این مطالعه فواصل احتمال بروز ریسک مختلف را بدست آورده است. علاوه بر این ، احتمال خطر متنوع تأیید و پیش بینی شده است. سرانجام ، این مطالعه به طور تجربی ثابت می کند که یک الگوریتم اتصال موازی IAFSA-CMAC قادر به دستیابی به پیش بینی های دقیق در مورد خطرات است. این یافته برای مدیریت و کنترل ریسک در شرکتهای ذغال سنگ کشورهای حاوی کمربند و جاده از اهمیت بالایی برخوردار است.