دانشجویان دانشگاه که استرس چند بعدی را با یادگیری خود تعادل می دهند ، هر روز با مکانهای مختلف فضای سبز در فضای باز دانشگاهها روبرو می شوند. در این تحقیق از فضای سبز دانشگاه استفاده شده است که از طریق فهرست عادی پوشش گیاهی دیفرانسیل در سه سطح مکانی – پردیس عمومی ، پردیس مرکزی و اطراف ساختمان دانشگاهی اندازه گیری شده است. دانش آموزان (تعداد ۱۰۷۹ نفر) که از دو دانشگاه در ترکیه و ایالات متحده (آمریکا) تحصیل در رشته های کسب و کار ، طراحی و یا روانشناسی را دنبال می کنند ، برداشت خود را از سبز بودن دانشگاه ، ترمیم و کیفیت زندگی گزارش دادند. تجزیه و تحلیل همبستگی نشان دهنده ارتباط مثبت بین سبز و عینی درک شده در هر سطح ، ترمیم پذیری درک شده و کیفیت زندگی است. در ایالات متحده آمریکا عدم تطابق بین سطح سبز و هدفمند درک شده در سطح ساختمان وجود دارد. تجزیه و تحلیل میانجیگری سریال اثرات مستقیم هر سه سطح از سبز بودن هدف را بر کیفیت کلی زندگی نشان داد ، بلکه افزایش غیرمستقیم با واسطه سبز بودن درک شده و ترمیم پذیری درک شده را نیز نشان می دهد. فضاهای سبز پردیس منابع روزمره ای برای ترمیم دانش آموزان است و دانستن اینکه در کدام مکانها مؤثرتر هستند می توانند به برنامه ریزی و طراحی تلاشهایی که پتانسیل آنها را به عنوان منابع ترمیمی نمایان می کند ، کمک کنند.