با وجود محبوبیت روزافزون گفتمان پایداری شرکتها در سالهای اخیر ، نقش آن در صنعت دریانوردی و به ویژه در بنادر محدود بوده است. از طریق یک نظرسنجی آنلاین ، این مطالعه وضعیت فعلی پایداری شرکتها در بنادر کانادا و ایالات متحده را ارزیابی کرده است. در این مطالعه ، درک مدیران بندر نسبت به پایداری ، تجزیه و تحلیل استراتژی ها و روش های پایداری بندر و شناسایی عوامل اصلی (انگیزه ها / عوامل محرک و چالش ها و موانع اصلی) تأثیر پذیرفته در آینده و اجرای پایداری شرکت ها در بنادر انجام شده است. نتایج نشان می دهد که اکثر بنادر ، پایداری را مهم می دانند و تعدادی از استراتژی ها و شیوه های پایداری ، مانند آگاهی پایداری و برنامه های آموزشی ، گزارش پایداری ، و ابتکارها و استانداردهای پایداری (به عنوان مثال ، گواهینامه سبز دریایی و گواهینامه ISO 14001) را اتخاذ کرده اند. نتایج همچنین نشان می دهد که استراتژی های پایداری منجر به بهبود روابط ذینفعان در بنادر به طور عمده با تصمیم گیرندگان دولت / سیاست گذاری ، مشتریان ، جوامع محلی و انجمن های صنعت شده است. با این حال ، یافته ها حاکی از آن است که اگرچه پایداری شرکتی در اکثر بنادر به عنوان مهم تلقی می شود ، اما در فرآیندهای تصمیم گیری و عملیات استراتژیک در بیشتر بنادر کاملاً یکپارچه نیست. این مطالعه همچنین به بررسی عوامل مؤثر در اتخاذ پایداری شرکتها در بنادر پرداخته است. انگیزه ها / عوامل محرک مشخص شده رشد ، بازده سرمایه گذاری ، مدیریت ریسک و شهروندی شرکت ها است ، در حالی که اصلی ترین چالش ها / موانع شامل هزینه های مرتبط با اقدامات پایداری ، عدم صلاحیت پایداری در سازمان ، علاقه محدود مشتری به خدمات پایداری بیشتر و مشکل است. در اجرای شیوه های پایداری. یافته ها نشان می دهد که اگرچه بسیاری از عوامل تأثیرگذار شناسایی شده برای اتخاذ و اجرای پایداری شرکتها در بنادر مشابه مواردی است که در مطالعات دیگر مشخص شده است ، اما برخی از این بخش ها دارای خاصیت بیشتری هستند که این مطالعه را قادر می سازد در پیشبرد دانش پایداری شرکتها در زمینه دانش کمک کند. بنادر با بینش جدید.