شرکت ها به طور فزاینده ای تحت فشار قرار می گیرند تا شیوه های پایداری اجتماعی را در عملیات خود و استراتژی های مدیریت زنجیره تأمین وارد کنند. هدف از این تحقیق توسعه یک طبقه بندی از رویه های پایداری اجتماعی زنجیره تأمین (SCSS) است که توسط شرکت ها اتخاذ شده است. این روش شامل دو مرحله است. اول ، طبقه بندی بر اساس بررسی ادبیات ساخته شده است. دوم ، تجزیه و تحلیل تجربی ما ، با استفاده از گزارش های غیر مالی (پایداری) با نمونه ای از ۵۵ شرکت ذکر شده ، شیوه های استاندارد اتخاذ را مشخص می کند. ما از نرم افزار تحلیل محتوا استفاده کردیم تا کلمات تأثیرگذار در گزارش های پایداری از صنایع ، اندازه ها و مناطق جغرافیایی مختلف را کشف کنیم. تجزیه و تحلیل محتوا سه مضمون مختلف را نشان می دهد که تصویری از چگونگی ادغام شرکتهای پرتغال پایداری اجتماعی در زنجیره تأمین و عملیات خود ارائه می دهد. شرکت ها بر جنبه های متنوعی از رویه های پایداری اجتماعی در زنجیره تأمین بالادست و پایین دست بر اساس صنایع مختلف تأکید می کنند. نتایج حاکی از اهمیت و ارائه بینشهای منحصر به فرد در مورد شیوه های فرزندخواندگی برای پزشکان زنجیره ای است که در غیر این صورت هیچ اطلاعاتی در مورد پایداری اجتماعی زنجیره تأمین در این منطقه ندارند.