من یک خلاصه مختصر از توسعه بانکهای اطلاعاتی مورد استفاده در تحقیقات حسابداری را شرح می دهم و در مورد سؤالات تحقیقاتی که در بانکهای اطلاعاتی سنتی و “پایگاههای داده جدید” مورد بحث قرار می گیرند بحث می کنم. داده های جدید شامل جستجوهای آنلاین مانند داده های Google Trends است. داده های متنی از افشای شرکت ها ، گزارش های تحلیلگر ، متن تماس کنفرانسی ، انتشارات مطبوعاتی درآمد و مقالات رسانه های خبری. داده های شبکه های اجتماعی و رسانه های اجتماعی از توییتر ، LinkedIn ، Glassdoor و سایر داده ها. داده های جدید نوید بخش تحقیق در مورد توجه یا محدودیت های پردازش شناختی است. در مورد لحن / ارزش ، تأثیر ، فریب و اعتبار برای بازار سرمایه و نتایج گزارشگری مالی. من چالش های اقتصادسنجی داده های جدید را بررسی می کنم و پتانسیل داده های جدید را برای ارائه ابزار حسابرسی جدید برای شناسایی گزارشگری مالی ضعیف ، پیشنهاد می کنم که این امر به دلسردی مدیریت سود کمک خواهد کرد.