هدف از پژوهش حاضر ، تعیین پاسخ ضمنی و صریح مصرف کنندگان هنگام ارزیابی دو نوع سیب از یک مارک یکسان است که یکی از نمونه های تعیین شده محصول مبدا (PDO) منشاء آن است. نمونه ها در شرایط نابینا مورد آزمایش قرار گرفتند تا تشخیص دهند که آیا تمایل متفاوت است و از خصوصیات حسی رانده می شد. سپس تصاویر برند نیز توسط مصرف کنندگان ارزیابی شد. سرانجام ، محصولات مورد آزمایش قرار گرفتند و اطلاعاتی را درمورد سرو معمولی که آزمایش می کردند ، در اختیار مصرف کنندگان قرار داد: نمایش تصاویر نام تجاری در طول آزمایش. مرحله اول مطالعه برای تعیین واکنش ضمنی ۵۲ مصرف کننده طراحی شده است که با استفاده از حسگرهای زیستی قادر به اندازه گیری تغییرات رسانایی پوست هستند. برای این مرحله ، تقریباً ۵۰٪ مصرف کنندگان با آرم PDO آشنا بودند ، در حالی که ۵۰٪ دیگر از اهمیت آرم اطلاع نداشتند و قبل از آزمایش مشخص شد. در مرحله دوم مطالعه ، پاسخ مشتریانی که با اهمیت آرم مرتبط بودند ، بیشتر مورد بررسی قرار گرفت. در کل ۶۵ مصرف کننده که با اهمیت PDO آشنا بودند ، استخدام شدند و نمونه های مشابه نسبت به مرحله ۱ مورد ارزیابی قرار گرفتند. Liking ، و همچنین احساسات ، با استفاده از واژگان EsSense25 ، مستند شدند. تفاوتهای معنی داری در برانگیختگی ، و همچنین در تأثیر ، بین گروههای مصرف کننده مشاهده شد. در مقابل ، هنگام مطالعه پاسخ صریح ، دوست داشتن و احساسات برای هر دو نمونه سرو تفاوت معنی داری نداشت. واکنش ضمنی ممکن است اطلاعات اضافی را نشان دهد که هنگام ارائه پاسخ منطقی از بین رفت.