واسطه دیجیتالی در بازاریابی تجارت به مشاغل به دلیل نیاز مشتری و تحول در محیط های فن آوری ، برای بنگاه ها به طور فزاینده ای اهمیت می یابد. تحقیقات گسترده در این زمینه برای بیست سال گذشته نیاز به تلفیق تحقیقات گسترده را ایجاد کرده است. در این مقاله به بررسی ادبیات موجود در دامنه ، ایجاد یک طرح طبقه بندی برای زیر دامنه ها و کشف مسیرهای تحقیق آینده می پردازیم. این مطالعه ۱۱۹ مقاله مرتبط را که در ژانویه ۱۹۹۹ و مارس ۲۰۱۹ در ۲۹ ژورنال منتشر شده است ، بررسی می کند تا به جزئیات آن بپردازد. علاوه بر ارائه جزئیات بیشتر درباره مقالات استناد شده و نویسندگان منتشر شده ، تجزیه و تحلیل ما ادبیات بازاریابی کسب و کار با تجارت دیجیتالی را به چهار خوشه موضوعی طبقه بندی می کند – چارچوبی برای بازاریابی کسب و کار با واسطه دیجیتالی ، تجارت دیجیتالی از تجارت. بازار ، ایجاد ارزش از طریق بازاریابی دیجیتال و استفاده از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی تجارت به تجارت. چهار تغییر در ادبیات شرح داده شده است: ظهور تحقیقات اینترنتی و فناوری کسب و کار به تجارت؛ تکامل تجارت الکترونیکی؛ تمرکز روی رسانه های اجتماعی؛ و گسترش تحقیقات سرانجام ، جهت های تحقیق آینده مشخص و مورد بحث قرار می گیرد.