در این مقاله ، ما چگونگی طراحی معماری و تغییرات مکانی و مادی را که شامل می شود ، به شکل گیری مداوم هویت ها در یک سازمان کمک می کنیم. بر اساس مطالعه موردی از تغییرات سازمانی و معماری در یک اداره شهرداری در زمان اصلاحات اساسی در بخش عمومی ، ما بررسی می کنیم که چگونه از مداخلات طراحی برای (دوباره) شکل گیری کار و روابط حرفه ای استفاده شده است. در این مقاله به بررسی چگونگی تعامل با آرایشهای مکانی و مصنوعات مادی بر احساس افراد از نظر هویت شغلی و سازمانی افراد می پردازد. با استفاده از یک رویکرد رابطه ای به جامعه شناسی ، مقاله با ارائه مفهوم فاصله هویت برای گرفتن سیالیت عملکرد هویت ، به نظریه پردازی بیشتر فضا در مطالعات سازمان کمک می کند.