این مطالعه اثرات تعدیل کننده نوآوری مصرف کننده را در روابط بین پیشین های مختلف اتخاذ وسیله نقلیه خودمختار و اهداف خرید خودروهای خودمختار با تفکیک بین سطوح مختلف نوآوری مصرف کننده (بالا در مقابل کم) بررسی می کند. با استفاده از تحقیق در مورد نوآوری مصرف کننده و نظریه یکپارچه پذیرش و استفاده از فن آوری Venkatesh و همکاران (۲۰۰۳) ، یک مدل تجربی با استفاده از داده های جمع آوری شده از طریق یک نظرسنجی آنلاین (۲۴۱ = n) تهیه و آزمایش شد. مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) و آنالیز چند گروهی. نتایج شواهدی ارائه می دهد که امید به عملکرد ، امید به تلاش و تأثیر اجتماعی با اهداف خرید خودروهای خودگردان رابطه مثبت دارد. نوآوری مصرف کننده روابط بین سازه ها را تعدیل می کند ، در حالی که وقتی نوآوری مصرف کننده زیاد است و نه کم بودن ، تأثیرات قوی تر است.