افزایش خریدهای دور از خانه از غذا ، آگاهی عمومی را نسبت به سیاستهای بهبود ارزش غذایی غذاهایی که در رستوران ها سرو می شوند ، انجام داد. در نتیجه ، ارائه گزینه هایی به مصرف کنندگان که بر سلامتی و سلامتی تأثیر می گذارند ، در صنعت مواد غذایی و رستوران ها به یک نگرانی رو به رشد تبدیل شده است ، همانگونه که در مقررات مربوط به برچسب زدن به مواد غذایی برای هدایت تصمیمات خرید مواد غذایی مصرف کنندگان برای غذای سالم مشهود است. این مطالعه یک بررسی تجربی از رفتار مصرف کنندگان در مورد خواندن برچسب زدن مواد غذایی در رستوران های ناهار خوری گاه به گاه است. این مطالعه چارچوب مفهومی اثرات پیشنهادی سازه ها را بر اهداف رفتاری مصرف کنندگان آزمایش می کند. یافته ها نشان می دهد متغیر نگرش به عنوان واسطه گر در رابطه بین هنجار ذهنی و قصد رفتاری عمل می کند. این مطالعه برای آکادمی ها با ارائه بینش از رابطه بین رفتار مصرف کنندگان و اطلاعات تغذیه ای در زمینه رستوران ها مفید است و با ارائه پیامدهای ایجاد استراتژی های بازاریابی برای بهبود درک مصرف کنندگان از موارد منو ، برای صنعت رستوران ها مفید است.