در این مقاله به تازگی تحقیقات مربوط به مصرف کنندگان در تنظیمات بازاریابی رسانه های دیجیتال و اجتماعی منتشر شده است. پنج موضوع مشخص شده است: (۱) فرهنگ دیجیتالی مصرف کننده ، (ii) پاسخ به تبلیغات دیجیتال ، (۳) اثرات محیط های دیجیتال بر رفتار مصرف کننده ، (IV) محیط های موبایل و (v) کلمه آنلاین دهان (WOM). در مجموع ، این مقالات از زوایای مختلفی در مورد تجربه ، تأثیرپذیری مصرف کنندگان و تحت تأثیر محیطهای دیجیتالی که در آن به عنوان بخشی از زندگی روزمره خود تحت تأثیر قرار می گیرند ، پرتاب می کنند. هنوز چیز زیادی باید درک شود ، و دانش موجود تمایل دارد به طور نامتناسب روی WOM متمرکز شود ، که این تنها بخشی از تجربه مصرف کننده دیجیتال است. جهت تشویق محققان در نظر گرفتن طیف وسیع تری از پدیده ها ، جهت های مختلفی برای تحقیقات آینده ارائه شده است.