تحقیقات انجام شده در زمینه نوآوری از پیشرفت کلی فناوری و نوآوری سازمانها عقب مانده است. ادبیاتی که قبلاً انواع نوآوری را در بازارهای توسعه یافته به تصویر می کشید ، تفاوت قابل ملاحظه ای با انواع نوآوری در بازارهای نوظهور دارد که به تدریج تبلیغ می شوند. در حالی که بنگاه های سرمایه فراوان تمایل دارند که در حلقه های نوآوری پیشگام و افزایشی شرکت کنند ، شرکت ها و شرکت های محدود به منابع در کشورهای نوظهور ممکن است تا حدودی از طریق نوآوری هایی مانند copycat و frugal ، محصولات و خدمات موجود را آزادانه سوق دهند. تا به امروز ، هیچ تلاشی برای یکپارچه سازی کامل انواع نوآوری محصولات و خدمات در یک نوع شناسی گسترده انجام نشده است. با استفاده از روشهای نوین استخراج متن و تجزیه و تحلیل استناد ، این مطالعه بطور سیستماتیک سه دهه بورس نوآوری محصول و خدمات را ترسیم می کند تا یک نوعشناسی از هشت نوع اصلی نوآوری محصول و خدمات ارائه دهد. این است که توسط تجزیه و تحلیل مطالعه موردی نشان می دهد که چگونه این انواع نوآوری در هزینه در مقابل ماتریس تازگی بازار متناسب است. این مطالعه در گزاره روش شناختی خود بی نظیر است تا بطور منظم بورس های نوآوری بیش از ۱۴۰۰ مقاله را از طریق روش های جامع ، کمی و عینی که نتایج شفاف و قابل تکرار را ارائه می دهند ، مرور کند. این مطالعه در مورد طبقه بندی ها و ویژگی های نوع شناسی نوآوری شفافیت ارائه می دهد.