شناسایی و مدیریت نوآوریها برای پژوهشگران و دست اندرکاران یکسان است. از آنجا که نوآوری در جهانگردی و مهمان نوازی پیچیده تر از سایر صنایع به نظر می رسد و پویایی خانواده عامل دیگری است که باید در نظر بگیریم زیرا بیشتر بنگاههای جهانگردی و مهمان نوازی شرکتهای خانوادگی هستند ، این مطالعه نوآوری شرکتهای خانوادگی گردشگری / مهمان نوازی (THFF) و تأثیر آن را مقایسه می کند. در مورد عملکرد مالی نسبت به آن در صنایع غیر جهانگردی / مهمان نوازی (غیر THFF). با استفاده از ادبیات مشاغل خانوادگی ، ما همچنین کاربرد مکانیسم های کنترل را برای مدیریت اثربخشی نوآوری تجزیه و تحلیل می کنیم. یافته های ۱۸۰ شرکت (۸۲ THFF و ۹۸ غیر THFF) نشان می دهد که نوآوری در THFF به همان اندازه برای عملکرد غیر THFF به همان اندازه مرتبط است. با این حال ، فقط در مکانیسم های کنترل غیر THFF مربوط می شود ، اما تأثیر تعدیل کننده منفی قابل توجهی در رابطه نوآوری و عملکرد دارد. ما تفسیر می کنیم که در مکانیسم های کنترل THFF با پویایی تعبیه منطقه ای و اجتماعی جایگزین می شود.