طی دو دهه گذشته ، تعداد فزاینده ای از جوامع ترانزیت ریلی سبک را دنبال کرده اند
(LRT) و تحولات مبتنی بر ترانزیت (TOD) به عنوان بخشی از حمل و نقل یکپارچه و
استراتژی استفاده از زمین برای احیای و یا بازسازی محیط ساخته شده در شهرهای جهان. در
چند دهه گذشته ، دوحه ، پایتخت ایالت قطر ، خارق العاده ای را تجربه کرده است
و رشد سریع شهری که ناشی از تولید نفت و گاز طبیعی پس از جنگ جهانی دوم است
اقتصاد کشور را دگرگون کرد. در نتیجه ، کشور قطر سرمایه های زیادی را در این زمینه سرمایه گذاری کرده است
تحول در محیط ساخته شده دوحه و ساخت ترانزیت عمومی شهری
سیستم ها [یعنی مترو دوحه ، Lusail LRT و یک ترانزیت سریع اتوبوس (BRT)].
این مطالعه تحقیقاتی به بررسی توسعه شهری موزه ملی قطر (QNM) می پردازد.
Village Transit (TOD) در امتداد خط طلای مترو دوحه ، در مجاورت دوحه کورنیس ،
موزه هنرهای اسلامی و پارک MIA. هدف از این تحقیق ، ارائه یک طرح جامع برای برنامه است
بازآفرینی شهری روستای ترانزیتی QNM ، مبتنی بر طراحی سبز شهری و طراحی TOD
استراتژی