در این مقاله سعی شده است تنوع و ارتباط موانع ورود شرکتهای پرتغالی درک شود. براساس پرسشنامه ، برداشت شرکتهای پرتغالی با استفاده از نمونه ۱۶۸ شرکت مورد بررسی قرار گرفت. نتایج حاکی از آن است که هزینه های غرق شده ، نیازهای سرمایه ، هزینه های سرمایه و مضرات هزینه ها مهمترین موانع ورود هستند. با استفاده از تحلیل عاملی ، شش بعد اساسی از موانع ورود – سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه ، رفتار استراتژیک ، ریسک سرمایه گذاری ، تبلیغات ، ضرر هزینه و ظرفیت – مشخص شد. این یافته ها در بین صنایع و اندازه شرکت ها کاملاً سازگار است. با این وجود ، بنگاه های خرد نسبت به بنگاههای اقتصادی و بنگاههای اقتصادی درک کمتری نسبت به موانع ورود دارند. برداشت شرکتهای پرتغالی از موانع ورود نشان می دهد که موانع ساختاری و استراتژیک هم مهم هستند و هم اینکه اثر موانع استراتژیک به خصوصیات ساختاری بازار بستگی دارد.