با توجه به حفظ چشم انداز منابع متناسب با شخص-محیط (PE) ، پژوهش حاضر با ادغام نظریه مناسب سازی روابط عمومی با ادبیات اجتماعی سازی ، به بررسی روابط متقابل متقابل بین تناسب دانشجویی-دانشگاه و رفتارهای اجتماعی تحریک آمیز (یعنی بازخورد جستجو ، ایجاد روابط با مربیان ، معاشرت عمومی و قالب بندی مثبت). یک مطالعه طولی شش ماهه از ۴۲۸ دانشجوی سال اول در یک دانشگاه چینی نشان داد که ایجاد رابطه با مربیان و قاب بندی مثبت به تناسب دانشجو و دانشگاه متعاقب آن رابطه مثبت دارد ، در حالی که تناسب دانشجویی-دانشگاه رابطه مستقیمی با ایجاد روابط بعدی با مربیان ، معاشرت عمومی ، و قاب بندی مثبت. هر دو رابطه با مربیان و همچنین فریم مثبت دارای روابط متقابل با تناسب دانشجو و دانشگاه بودند. پیامدهای نظری و عملی مورد بحث قرار گرفت.