هدف از این مطالعه بررسی نتایج آموزش سواد اطلاعاتی برای دانشجویان سال اول طراحی در کتابخانه پلی تکنیک تماسک بود. همچنین مورد توجه این بود که آیا کتابخانه به راحتی قابل دستیابی است یا نه ، و اگر دانش آموزان دروس را می دیدند ، ارزشمند است. از روش پژوهش اقدام کنشگر استفاده شد که داده ها از آزمایش های چند گزینه ای که از طریق سیستم مدیریت یادگیری سازمانی ، تمرینات گروهی ، و ارزیابی تشخیصی جمع آوری شده اند ، جمع آوری شده است. مشخص شد که دانش آموزان کتابدار را کسی می دیدند که بسیار قابل دسترسی باشد ، و بیشتر آنها درسهایی را که دارای ارزش بودند ، می دیدند. نتیجه گیری شد که استفاده از ابزار تشخیصی می تواند در برجسته سازی شکاف دانش دانش آموزان بسیار مفید باشد و استفاده از آن برای کلیه آموزش سواد اطلاعاتی در TP بسیار مفید خواهد بود. تحقیقات آینده پیشنهادی می تواند شامل مطالعه میزان دانش آموزان از مهارت های IL در سال سوم تحصیلات خود باشد.