مفهوم سازی جدید و اندازه گیری هویت شرکت ها: شواهدی از صنایع غذایی و آشامیدنی انگلستان

این مطالعه مفهوم سازی هویت شرکتی (CI) را گسترش داده و از طریق طراحی تحقیق چند مرحله ای ، مقیاس معتبر و قابل اطمینان را برای این مفهوم توسعه می دهد. پس از بررسی دقیق ادبیات ، با استفاده از ۲۰ مصاحبه نیمه ساختار یافته با مدیران ارشد شرکتهای معتبر انگلستان ، عناصر اصلی CI در عمل روشن می شوند و به دنبال آن یک نظرسنجی آنلاین در بین مدیران ارشد بخش مواد غذایی و آشامیدنی انگلیس انجام می شود. پنج بعد از CI به دنبال مدل سازی معادلات ساختاری دو مرحله ای مشخص می شوند: تصویر مداوم ، رهبری برتر رفتاری مدیریتی ، شناسایی کارمندان ، انتشار مأموریت و ارزش ها و رهبری تحول بنیانگذار. مقیاس برای اعتبار اسمی با متغیر نتیجه ، یعنی مسئولیت اجتماعی شرکت بررسی می شود. سهم جدید است ، زیرا برای اولین بار CI از نظر تجربی به عنوان یک ساختار سلسله مراتبی مرتبه دوم تأیید شده است. مقیاس نتیجه گیری ، تمرین کنندگان را برای تعیین اولویت ها هنگام تهیه CI راهنمایی می کند ، به عنوان ابزاری برای ارزیابی اثربخشی فعالیت ها در طول زمان عمل می کند و در صورت لزوم اقدام به تصحیح می کند.

رفتن به محتوا