خانواده ها برای صنعت گردشگری ماجراجویی اهمیت فزاینده ای پیدا می کنند ، اما تحقیقات قبلی از تحقیق درباره این گردشگران غفلت می ورزد ، درعوض بر مشارکت خانواده در تعطیلات غیر ماجراجو و فعالیت های تفریحی متمرکز می شوند. این مقاله مفهومی ، یک چشم انداز تئوریک از گردشگران ماجراجویی خانواده را توسعه می دهد و سؤالات تحقیق زیر را در نظر می گیرد: کدام انگیزه های اصلی خانواده ها را به مشارکت در فعالیت های ماجراجویی در هنگام تعطیلات تشویق می کند؟ تجارب خانواده ها در هنگام شرکت در فعالیت های ماجراجویی در تعطیلات چیست؟ خانواده ها از این تجربیات چه مزایایی به دست می آورند؟ این مقاله به شکاف تحقیق در مورد ترکیب یافته های تحقیق قبلی که مربوط به گردشگران خانوادگی و تفریحیان ، گردشگران ماجراجویی و ماجراجویان تفریحی است ، می پردازد. این ارتباطات را برای ایجاد بینش مثمر ثمر در گردشگران ماجراجویی خانوادگی ایجاد می کند. این یک رویکرد کل خانواده را اتخاذ می کند زیرا چشم انداز کودکان و والدین آنها در پیشرفت درک این گردشگران به همان اندازه مهم هستند. بسیاری از مطالعات قدیمی در زمینه گردشگری خانوادگی ، تنها دیدگاه والدین را مورد بررسی قرار می دهند ، اما کودکان برای شکل دادن به تجربه تعطیلات خانوادگی و درک آنها برای سازمان هایی که در تلاش هستند تا تعطیلات خانوادگی سرگرم کننده ، لذت بخش و چالش برانگیز که والدین و فرزندان را برآورده می کند ، ضروری است. در این مقاله یک مدل مفهومی از گردشگران ماجراجویی خانوادگی ارائه شده است ، که نشانگر سفرهای چند بعدی خانوادگی قبل ، حین و بعد از تعطیلات ماجراجویی آنها است. در این مقاله ، پیچیدگی های درک خانواده هایی که در تعطیلات ماجراجویی شرکت می کنند و ملاحظات کلیدی سازمانهای ماجراجویی در طراحی چنین تعطیلات باید مورد توجه قرار گیرد ، برجسته می شود. همچنین پیشنهادهایی برای تحقیقات بیشتر در مورد گردشگران ماجراجویی خانوادگی ارائه می دهد.