معماری محصول باز یک کلید اصلی برای شخصی سازی محصول است ، زیرا این امکان را برای ادغام ماژول های شخصی شده در یک معماری محصول فراهم می کند تا نیازهای مشتری و اولویت مشتری را برآورده سازد. یک چالش مهم برای ادغام ماژول های شخصی در یک معماری محصول ، تعیین معماری مونتاژ بهینه در هنگام توجه به انتظارات بازار و محدودیت های تولید است. در این مقاله ، یک روش بهینه سازی برای تعیین معماری طراحی محصول شخصی که شامل ترجیحات مشتری شخصی است ، ارائه شده است. اول ، یک سلسله مراتب تصمیم گیری برای توصیف تصمیمات طراحی یکپارچه در معماری محصول ، از جمله تعیین تنوع محصول ، انتخاب نوع ماژول و پیکربندی ماژول شخصی ارائه شده است. در مرحله بعد ، یک مدل سود به عنوان یک متریک عملکرد کلی تدوین شده است که ترجیحات مشتری و هزینه تولید را در بر می گیرد. الگوهای سیستماتیک و تصادفی ترجیحات مشتری متنوع با ترکیب تجزیه و تحلیل ترکیب و تقسیم بازار با یک مدل ترکیبی معمولی چند متغیره مدل شده است. ابزارهای محصول مشتری خاص در بازار هدف و احتمال خرید محصول آنها از طریق شبیه سازی مونت کارلو ، که در محاسبه سود گنجانیده شده است ، تخمین زده می شود. محدودیت های تولید بر روی فرایندها و مواد گنجانده شده است زیرا آنها بر برنامه ریزی تولید کننده در انواع ماژول های نامزد و استراتژی های تولید ماژول های شخصی تأثیر می گذارند. این مدل ها برای تعیین معماری خانواده محصول استفاده می شود که سود را با تعیین بهینه عرضه انواع محصول ، ترکیب ماژول و پیکربندی ماژول شخصی از طریق الگوریتم ژنتیکی به حداکثر می رساند. روش پیشنهادی توسط یک نمونه طراحی معماری دوچرخه شخصی نشان داده شده است.