با توسعه تلفن های هوشمند و اینترنت موبایل ، سرویس پرداخت موبایل مبتنی بر پلتفرم پدیدار شده است که می تواند تمام خدمات بانکی را تنها با یک تلفن هوشمند انجام دهد. در این میان ، مطالعات بسیاری در مورد تحلیل فن آوری های نوظهور مالی صورت گرفته است. با این حال ، اکثر مطالعات ، فن آوری های مالی را از دید مصرف کننده تجزیه و تحلیل کرده اند ، و هیچ تحلیلی در مورد قصد پذیرش فناوری مالی از نظر خرده فروشان صورت نگرفته است. این مطالعه به بررسی عوامل مؤثر در پذیرش فناوری مالی از دیدگاه مصرف کننده و خرده فروش پرداخته و الگوی یکپارچه ای را ارائه می دهد که در آن هر تصویب بر تقاضای یکدیگر از منظر بازار دو طرفه تأثیر می گذارد.