در این مقاله به تحقیق در مورد علم اقتصاد ، ایلینور استروم ، نوبل ، اقتصاد پرداخته شده است. این استدلال می کند که تحلیل او از همکاری درازمدت جامعه حاوی بینش های مهمی برای روابط عمومی ، به ویژه در حوزه تعامل جامعه است. این مقاله با توجه به تمرکز اوستروم در مدیریت منابع مشترک استخر ، اهمیت سازمانهایی را اتخاذ می کند که نگرش متقابل را نسبت به محیط ذینفعان خارجی اتخاذ می کنند. همچنین ، این عمل روابط عمومی را با ارتقاء عوام اجتماعی مرتبط می سازد. سپس دیدگاه های Ostrom را در مورد نقشی که ارتباط چهره به چهره در تولید سرمایه اجتماعی و هنجارهای رفتاری که موجب تقویت همکاری می شود ، بررسی می کند. مقاله با بحث درمورد پیامدهای این یافته ها برای اعمال روابط عمومی در سازمان ها به پایان می رسد و زمینه هایی برای تحقیقات بیشتر پیشنهاد می شود.