مقاومت بازار در رابطه با گردشگری زیست محیطی و اخلاقی مورد مطالعه قرار گرفته است ، در حالی که مقاومت مبتنی بر سبک زندگی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. این مطالعه به بررسی گروهی از مسافران طولانی مدت ، یعنی «عشایر جهانی» می پردازد که با ایجاد تغییرات طولانی مدت در شیوه زندگی ، درگیر شدن در سادگی داوطلبانه و مبادله غیرپولی ، از صنعت گردشگری جلوگیری می کنند. آنها با تعامل با افراد محلی به دنبال اصالت هستند و این روند افزایشی را نشان می دهد. بیشتر گردشگران معمولی نیز به دنبال تجربیات مشابه هستند و چالش هایی را برای صنعت گردشگری به وجود می آورد. با استفاده از تئوری های فوکلدیان ، مقاومت در برابر بازار عشایری جهانی متناقض است زیرا بازار را نیز تقویت می کند. با این حال ، حتی اگر جزئی ، مقاومت عشایر جهانی به ما یادآوری کند که گردشگری فقط یک صنعت نیست. همچنین بین افراد خصوصی ، با یا بدون واسطه مذاکره می شود ، که خواستار تجدید نظر در مفهوم “جهانگردی” است.