از فیس بوک و رسوایی کمبریج آنالیتیکا گرفته تا فولکس واگن و “دیزلگیت” موضوع مسئولیتهای شرکتها و در واقع بی مسئولیت شرکتها در دستور کارهای سیاسی و اجتماعی بسیار زیاد است. با این حال ، با وجود اهمیت جهانی آن ، معنای مسئولیت های شرکت ها و همچنین مسئولیت های شرکت ها در جامعه همچنان مورد بحث است. اقدامات مربوط به مسئولیت شرکتها همچنین در شرکتها ، صنایع و از نظر جغرافیایی بسیار متفاوت است و هنوز در حال تحول است. هدف از این مقاله ، روشن شدن وضعیت فعلی دانش در مورد مسئولیت های شرکت است. به طور خاص ، در مورد معنای مسئولیت های شرکت و همچنین تشریح مباحث اصلی در مورد مسئولیت شرکتها و مشاغل گسترده تر در جامعه بحث می شود. در ادامه شیوه های مسئولیت شرکت ها و بی مسئولیت پذیری در حوزه های مختلف را مورد بررسی قرار می دهد. جغرافیای مسئولیت شرکتها نیز مورد بررسی قرار می گیرد ، از جمله چگونگی و چگونگی درک و عملکرد آن از نظر مکانی متفاوت است. سرانجام ، آینده تحقیق و عمل در مورد مسئولیت شرکتها در نظر گرفته می شود.