منابع اصلی در بازار مبتنی بر بازار ، منابع ارتباطی آن مانند سهام علامت تجاری ، ارزش سهام مشتری و کانال حقوقی است که ناشی از تعامل آن با مشتریان و واسطه های بازاریابی ، و منابع فکری – دانش انباشته شده در مورد اشخاص موجود در محیط بازار مانند مصرف کنندگان است. استفاده و میانجی مشتریان و رقبا. در حال تحول در محیط بازار غنی از داده های دیجیتال ، منابع مبتنی بر مشتری ، که زیر مجموعه ای از منابع مبتنی بر بازار یک شرکت است ، به عنوان منابع بالقوه مزیت رقابتی اهمیت بیشتری پیدا می کنند. دارایی های اطلاعاتی مشتری به اطلاعات مربوط به ارزش اقتصادی در مورد مشتریان متعلق به یک شرکت اشاره دارد. قابلیت های تجزیه و تحلیل اطلاعات مجموعه های پیچیده ای از مهارت و دانش است که در فرآیندهای سازمانی یک شرکت بکار گرفته شده برای تولید دانش مشتری از دارایی های اطلاعات مشتری است. بینش یا دانش مشتری ، میزان درک شرکت از مشتری است که تصمیمات تجاری خود را آگاه می کند. این مقاله با تکیه بر دیدگاههای مبتنی بر منابع ، قابلیتها و دانش مبتنی بر شرکت ، تئوری مزیت منابع در رقابت و رویکردهای خارج و درونی برای استراتژی ، این مقاله یک دیدگاه مبتنی بر منابع بازار از استراتژی ، مزیت رقابتی و عملکرد. مقاله چارچوبی را ارائه می دهد که رابطه بین منابع مبتنی بر اطلاعات مشتری یک شرکت ، استراتژی بازاریابی و عملکرد را مشخص می کند و پیامدهای نظریه ، تحقیق و عمل را مورد بحث قرار می دهد.