در طول دهه های گذشته ، داروخانه ها نقش مهمی در بهبود سلامت جوامع داشته اند. آنها محصولات دارویی و خدمات درمانی بیماران را برای جوامع ارائه می دهند. این مطالعه با هدف بررسی سهم مهارت مدیران در عملکرد داروخانه های جامعه انجام شد. این مطالعه از نوع توصیفی – مقطعی است که با استفاده از سه پرسشنامه جداگانه خودمجاز برای جمع آوری داده ها از مدیران ، کارمندان و مراجعان به داروخانه ها انجام شده است. به منظور پاسخ به سؤال تحقیق ، چهار فرضیه با استفاده از مدل معادلات ساختاری تهیه و تحلیل می شود. نتایج حاصل از مدل تحقیق را پشتیبانی می کند و نشان می دهد که مهارت منگرها از نظر رضایت مشتری ، رضایتمندی کارمندان و نتیجه اقتصادی عملکرد داروخانه ها به طور چشمگیری تأثیر دارد. علاوه بر این ، نتایج حاکی از آن است که در بین عملکرد داروخانه ، نتیجه اقتصادی نتیجه ای است که به مهارت های مدیر مربوط می شود.